🌊 Soła: 263 cm NORM ↗️ 1.0 cm

Najnowsze aktualności z Oświęcimia i powiatu oświęcimskiego

wtorek, 19 sierpnia 2025 |
Oświęcim Online oswiecimonline.pl
(4)

Dalsza modernizacja linii kolejowej nr 94: Inwestycje PKP Polskie Linie Kolejowe

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię kolejową Kraków – Oświęcim. Nowe perony, regulacja torów i...

Dalsza modernizacja linii kolejowej nr 94: Inwestycje PKP Polskie Linie Kolejowe
Dalsza modernizacja linii kolejowej nr 94: Inwestycje PKP Polskie Linie Kolejowe

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię kolejową KrakówOświęcim. Nowe perony, regulacja torów i poprawa infrastruktury zwiększą komfort podróży. Prace zakończą się we wrześniu 2024 roku.

Modernizacja Linii Kolejowej Kraków – Oświęcim: Inwestycje PKP Polskie Linie Kolejowe

Na linii kolejowej łączącej Kraków z Oświęcimiem poprawiane są warunki podróży pociągami. Na przystankach w Zelczynie i Jaśkowicach powstają wygodniejsze perony, a między Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą regulowane są tory. Prace o wartości przeszło 14 mln zł finansowane są ze środków budżetowych. W ciągu ostatnich 5 lat na lepsze podróże na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim przeznaczono łącznie niemal 400 mln zł.

Nowe Perony w Zelczynie i Jaśkowicach

Na przystankach w Zelczynie i Jaśkowicach budowane są nowe perony. We wrześniu, po zakończeniu prac, podróżni będą mogli skorzystać z wyższych i lepiej wyposażonych platform, co znacząco poprawi komfort oczekiwania na pociąg.

Regulacja Torów na Odcinku Podbory Skawińskie – Brzeźnica

Na odcinku Podbory Skawińskie – Brzeźnica intensywnie pracują ciężkie maszyny nad wzmacnianiem nawierzchni pod torami. Specjalistyczny sprzęt poprawia ułożenie szyn i oczyszcza tłuczeń pod nimi. Dzięki tym działaniom utrzymane zostaną właściwe warunki dla przejeżdżających pociągów. Prace prowadzone są przy utrzymanym ruchu na jednym z dwóch torów.

Koszt i Harmonogram Prac

Koszt prac wynosi przeszło 14 mln zł. Ich zakończenie planowane jest na drugą połowę września 2024 roku. Wzrost komfortu podróży pociągami na linii Kraków – Oświęcim jest priorytetem. Działania między Podborami Skawińskimi i Brzeźnicą to kolejny etap prac na tym szlaku.

Inne Modernizacje w 2024 Roku

W tym roku wyremontowane zostały perony na przystanku Spytkowice Kępki oraz tory na stacjach Dwory i Przeciszów. Dzięki wymianie torów i modernizacji obiektów inżynierskich w sąsiedztwie Spytkowic, prędkość pociągów wzrosła. Od zeszłego roku podróżni korzystają także z nowych peronów w Brzeźnicy i Półwsi.

Przywrócone Połączenia i Nowe Przystanki

Dzięki modernizacji torów, systemów sterowania ruchem oraz stacji i przystanków na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie przewoźnicy przywrócili regularne połączenia na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim. Pociągi aglomeracyjne zyskują na popularności, a coraz więcej podróżnych korzysta z najnowszych przystanków: Kraków Opatkowice, Skawina Jagielnia i Zator Park Rozrywki.

Inwestycje w Latach 2019 – 2024

W latach 2019–2024 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły niemal 400 mln zł ze środków budżetowych na poprawę warunków podróży między Krakowem a Oświęcimiem.

Źródło: Oświęcim Online

Oceń artykuł

/5 ( ocen)

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Pozostało: znaków

Pozostało: znaków

Przesuń suwak w prawo, aby odblokować

Przesuń w prawo → ✓ Odblokowane
Weryfikacja zakończona pomyślnie!

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!

Ładowanie komentarzy...