OŚWIĘCIM. Zakończyła się budowa czterech peronów na stacji kolejowej Oświęcim
Na stacji kolejowej w Oświęcimiu zakończyła się budowa wszystkich czterech nowych peronów. Zmiany na dworcu...

Na stacji kolejowej w Oświęcimiu zakończyła się budowa wszystkich czterech nowych peronów. Zmiany na dworcu kolejowym robią piorunujące wrażenie. Zobacz zdjęcia.
Przypomnijmy, roboty rozpoczęły się od zabezpieczenia terenu i rozbiórki zużytej sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Zaplanowano trzy nowe, wyższe perony, które ułatwią wsiadanie do pociągu. Są nowe wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i oznakowanie. Dostępność wszystkich podróżnych, w tym osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się zwiększy 5 wind – przy wyjściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym. Bezkolizyjny trakt o długości 133 m zastąpił kładkę nad torami i zwiększył bezpieczeństwo na stacji, a mieszkańcy zyskali wygodną komunikację z dwóch stron miasta. Istotnym udogodnieniem jest system ścieżek dotykowych dla osób niedowidzących.
Modernizacja stacji – oprócz obszaru pasażerskiego obejmuje tory, sieć trakcyjną, obiekty, urządzenia telekomunikacyjne i sterowania ruchem kolejowym, a także drogi i dojścia w obrębie stacji oraz odwodnienie. W zakresie prac była również budowa nowej nastawni dla obsługi ruchu kolejowego.
Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów
Dzięki inwestycji PLK realizowanej między Trzebinią a Oświęcimiem podróżni korzystają z nowych peronów na stacji Chrzanów oraz na przystankach Chełmek i Gorzów Chrzanowski. Na odcinku Oświęcim-Czechowice-Dziedzice nowe, dostępniejsze perony są już przy jednym z torów w Kaniowie i Dankowicach. Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice Dziedzice, wyższy standard obsługi będzie na10 stacjach i przystankach.
Krótsze podróże z Małopolski na Śląsk
Oprócz zwiększenia dostępności i komfortu podróżnych, efektem prac na linii Trzebinia – Oświęcim-Czechowice-Dziedzice (nr 93), będą krótsze prawie o połowę i bezpieczniejsze podróże m.in. z Trzebini do Oświęcimia i na Śląsk. Przebudowa zapewni atrakcyjne przejazdy pociągiem oraz transport ładunków. Zmodernizowana trasa umożliwi efektywniejsze wykorzystanie ekologicznego potencjału kolei w przewozach krajowych i międzynarodowych.
Inwestycje PLK na trasie Trzebinia – Oświęcim wchodzą w skład projektu za ponad 800 mln zł netto: „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego z (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi ponad 686 mln PLN (netto). Zakończenie planowane jest w IV kwartale 2023 r.
Oceń artykuł
Komentarze
Dodaj swój komentarz
Pozostało: znaków
Pozostało: znaków
Przesuń suwak w prawo, aby odblokować
Brak komentarzy. Bądź pierwszy!
Ładowanie komentarzy...