🌊 Soła: 263 cm NORM ➡️ stab.

Najnowsze aktualności z Oświęcimia i powiatu oświęcimskiego

piątek, 22 sierpnia 2025 |
Oświęcim Online oswiecimonline.pl
(8)

Jak zarządzać apartamentem w Zakopanem?

Jeszcze do niedawna zarządzanie apartamentem kojarzyło się z codziennym porządkowaniem pokoi, przyjmowaniem gości...

Jak zarządzać apartamentem w Zakopanem?
Jak zarządzać apartamentem w Zakopanem?

Jeszcze do niedawna zarządzanie apartamentem kojarzyło się z codziennym porządkowaniem pokoi, przyjmowaniem gości i – jeśli był na to czas – rozmowami z gośćmi. Dziś coraz więcej osób zarządza obiektami noclegowymi zdalnie, korzystając z pomocy firm zewnętrznych.

Aplikacja kluczem do biznesu

Chcąc zarządzać apartamentem, wystarczy tylko… mieć apartament. Reszta, czyli zarządzanie wolnymi pokojami, zlecanie sprzątań, obsługa klientów i wydawanie kluczy do pokoi, może odbywać się zdalnie. Kluczem do sukcesu jest aplikacja mobilna lub webowa. Niektórzy przedsiębiorcy korzystają z ogólnodostępnych narzędzi umożliwiających wyszukanie noclegu, sprawdzenie jego dostępności, a także udostępniających dane kontaktowe recepcji. Inni z kolei wybierają autorskie narzędzia, które umożliwiają:

  • wydawanie kluczy poprzez odblokowanie kodu do skrytki,
  • zamówienie sprzątania przez gości,
  • zarezerwowanie noclegu w określonym pokoju,
  • przedłużenie noclegu

Zarządzanie apartamentem przez firmę zewnętrzną

Z zarządzaniem apartamentami można pójść jeszcze dalej i przekazać opiekę nad nimi firmom zewnętrznym np. Apart4You. W ten sposób realizuje się ideę dochodu pasywnego. W ramach tego modelu współpracy właściciel apartamentu płaci firmie zewnętrznej, której zadaniem jest:

  • zarządzanie wolnymi noclegami,
  • opieka nad wyposażeniem obiektu,
  • uzupełnianie środków czystości,
  • kontrola liczników mediów

Dzięki temu modelowi współpracy właściciel obiektu może liczyć na profesjonalną obsługę klienta i – co równie ważne – na rzetelne wsparcie marketingowe z jego strony.

Jak zarządzać apartamentem?

Zakres współpracy obydwu podmiotów jest zależny od ustaleń między nimi. Dlatego przed wyborem firmy zarządzającej danym obiektem warto zwrócić uwagę na kwestie związane z prowadzeniem drobnych napraw, urlopem właścicielskim, podziałem zysków i oczywiście ubezpieczeniem. Warto sprawdzić, w jakim zakresie obydwa podmioty dokonują okresowych przeglądów technicznych, napraw, a także remontów pomieszczeń i wchodzących w ich skład instalacji. Kompleksowe zarządzanie apartamentami powinno również obejmować kontakt z klientem, a także – jeśli to możliwe – świadczenie usług związanych z realizacją niezbędnych formalności na rzecz lokalnych urzędów miast lub gmin. Dzięki temu właściciel może prowadzić zdalną działalność w kilku miastach jednocześnie.

Jak widać, zdalne i zautomatyzowane zarządzanie apartamentem noclegowym jest jak najbardziej możliwe. Co więcej, niesie ono ze sobą szereg wymiernych korzyści, dzięki którym można prowadzić działalność turystyczną niejako poza obiektem.

art. partnerski

Źródło: Oświęcim Online

Oceń artykuł

/5 ( ocen)

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Pozostało: znaków

Pozostało: znaków

Przesuń suwak w prawo, aby odblokować

Przesuń w prawo → ✓ Odblokowane
Weryfikacja zakończona pomyślnie!

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!

Ładowanie komentarzy...