🌊 Soła: 263 cm NORM ➡️ stab.

Najnowsze aktualności z Oświęcimia i powiatu oświęcimskiego

niedziela, 24 sierpnia 2025 |
Oświęcim Online oswiecimonline.pl
(4)

POWIAT. Jest zgoda na budowę obwodnicy i mostu w Oświęcimiu w ramach S1

Małopolski Urząd Wojewódzki wydał zgodę na budowę obwodnicy Oświęcimia wraz z nowym mostem na rzece Sole....

POWIAT. Jest zgoda na budowę obwodnicy i mostu w Oświęcimiu w ramach S1
POWIAT. Jest zgoda na budowę obwodnicy i mostu w Oświęcimiu w ramach S1

Małopolski Urząd Wojewódzki wydał zgodę na budowę obwodnicy Oświęcimia wraz z nowym mostem na rzece Sole. Inwestycja powstanie w ciągu drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej. Decyzja wojewody kończy etap prac formalno-prawnych, a wykonawca – firma Budimex – może przystąpić do budowy obwodnicy.

Celem inwestycji jest stworzenie połączenia drogi krajowej nr 44 z drogą ekspresową S1 zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach, a także rozwój infrastruktury drogowej w obszarze miasta Oświęcim.

Zakres inwestycji

Zakres inwestycji obejmuje między innymi: budowę DK 44 (obwodnicy Oświęcimia) o długości ponad 9 km, budowę czterech skrzyżowań drogi krajowej nr 44 z drogami powiatowymi nr 4127S i nr 1877K wojewódzką nr 948 i starodrożem drogi krajowej nr 44.

Zostanie także przebudowany wlot na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1867K. Budowa obejmie węzeł na połączeniu DK 44 i drogi wojewódzkiej nr 933. Na inwestycję składa się również budowa wspomnianych mostów, wiaduktu kolejowego nad obwodnicą, przejścia podziemnego, chodników, ścieżek rowerowych i innych.

Początek projektowanej trasy drogi krajowej nr 44 zlokalizowany jest na końcu węzła „Oświęcim” w gminie Bojszowy, a koniec trasy znajduje się na istniejącym skrzyżowaniu drogi krajowej nr 44 z drogą powiatową nr 1876K w mieście Oświęcim. Początkowy odcinek obwodnicy przebiega przez tereny rolnicze i leśne oraz w pobliżu zabudowy zagrodowej. Na dalszym odcinku droga biegnie po terenach pól i łąk w bliższej odległości od zabudowy mieszkaniowej i przemysłowej oraz stawów hodowlanych.  Projektowana trasa przecina rzeki Wisłę i Sołę, pomniejsze cieki i rowy melioracyjne, a także linię kolejową nr 93 Trzebinia – Czechowice Dziedzice i linię kolejową nr 882 Oświęcim – KWK Czeczot. W sąsiedztwie obwodnicy znajduje się też Muzeum Auschwitz-Birkenau.

Złożona procedura

Procedowanie wniosku w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Budowa drogi krajowej nr 44 od km 0+669,70 do km 9+713,98 stanowiącej obwodnicę Oświęcimia” w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie trwało 86 dni – decyzja została wydana w ustawowym terminie.

Samo postępowanie było złożone i wielowątkowe. Składało się na nie m.in. uzupełnianie projektu budowlanego przez inwestora oraz ponowna ocena oddziaływania na środowisko. W ramach postępowania została złożona skarga na decyzję środowiskową, która była rozpatrywana na poziomie Naczelnego Sądu Administracyjnego. Czas trwania tych czynności nie jest wliczany do czasu wydawania „zridu”. Po zwrocie akt sprawy z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie 5 października 2022 Wojewoda Małopolski decyzję wydał niezwłocznie, po niespełna 2 tygodniach (18 października 2022 r.).

Źródło: muw.pl


Zobacz także:

POWIAT. Rozpoczyna się budowa S1 Oświęcim – Bielsko-Biała

 


 

Źródło: Oświęcim Online

Oceń artykuł

/5 ( ocen)

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Pozostało: znaków

Pozostało: znaków

Przesuń suwak w prawo, aby odblokować

Przesuń w prawo → ✓ Odblokowane
Weryfikacja zakończona pomyślnie!

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!

Ładowanie komentarzy...