Oświęcimskie 24
•
•
Oswiecimskie24.pl
★
★
★
★
★
(1)
OŚWIĘCIM. Południowa obwodnica i ekspresówka coraz bliżej. O ile nic nie stanie na przeszkodzie
Blisko 4 mld zł ma kosztować wybudowanie 40-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała Suchy Potok -...

Blisko 4 mld zł ma kosztować wybudowanie 40-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała Suchy Potok - Mysłowice Kosztowy II. W ramach tej inwestycji powstanie 9-kilometrowa południowa obwodnica Oświęcim wraz z nowym mostem na Sole. Prace mają ruszyć za dwa lata i zakończyć się w 2023 r. Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ma decyzję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska na inwestycję, a w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 jest zapewnione finansowanie. - Byliśmy na każdym etapie przygotowań, inicjowaliśmy spotkania z samorządami, parlamentarzystami, bo jest to kluczowa inwestycja dla rozwoju miasta i ziemi oświęcimskiej - mówi prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut, dodając że dzięki obwodnicy zyskamy połączenie z drogą S1, a tym samym dostęp do sieci dróg ekspresowych i autostrad. Włodarz przypomina, że inwestycja była wpisana do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020 przez premier Ewę Kopacz, a kolejna szefowa rządu - Beata Szydło potwierdziła finansowanie tego niezwykle ważnego zadania drogowego. - Obecnie firma zewnętrza opracowuje koncepcję programową, obejmującą projekty rozwiązań technicznych, jak liczba potrzebnych obiektów drogowych, takich jak wiadukty, węzły i mosty. Dokument, który będzie również zawierał analizę bezpieczeństwa ruchu i koszty inwestycji będzie gotowy pod koniec tego roku. Stanie się on podstawą do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane, co może nastąpić w I kwartale 2019 roku - informuje Katarzyna Kwiecień, rzeczniczka oświęcimskiego magistratu.
Inwestor zakłada, że droga będzie budowa w systemie „ Projektuj i buduj”. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, zgodnie z przyjętym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad harmonogramem, brakujący odcinek S1 powinien być realizowany w latach 2020 - 2023. Obecny projekt przebiegu trasy tzw. hybrydowy jest wariantem kompromisowym. Dyskusja nad ostatecznym przebiegiem trasy toczyła się przez wiele lat i wzbudziła wiele emocji. - Planowana południowa obwodnica Oświęcimia ma zaczynać się na wysokości Bojszów. Przebiegać będzie mostem na Wiśle przez Pławy, następnie ul. Ostatni Etap. Na granicy Oświęcimia i Rajska przetnie ulicę Legionów, dalej przejdzie mostem przez Sołę na wysokości ogródków na Kamieńcu i przez ul. Jagiełły, później granicą stawu, obok ogródków na Zaborzu i za Castoramą włączy się do drogi krajowej 44 - przybliża Katarzyna Kwiecień. Na przebiegu obwodnicy Oświęcimia są planowane węzły: przy ul. Legionów łączący się z drogą w kierunku Brzeszcz, przy ul. Jagiełły z drogą na Kęty i przy ul. Zatorskiej za Castoramą, ułatwiający zjazd w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora.
Blisko 40 km odcinek S1 z Mysłowic do Bielska-Białej jest planowany jako dwujezdniowa trasa o parametrach drogi ekspresowej. Szacuje się, że budowa drogi wraz z obwodnicą Oświęcimia ma kosztować 3,8 mld zł.
Źródło:
Oświęcimskie 24
Oceń artykuł
/5
( ocen)
Komentarze
Dodaj swój komentarz
Pozostało: znaków
Pozostało: znaków
Przesuń suwak w prawo, aby odblokować
Weryfikacja zakończona pomyślnie!
Brak komentarzy. Bądź pierwszy!
Ładowanie komentarzy...