🌊 Soła: 263 cm NORM ➡️ stab.

Najnowsze aktualności z Oświęcimia i powiatu oświęcimskiego

poniedziałek, 8 września 2025 |
Oświęcim Online Administrator

Obwodnica Oświęcimia nabiera tempa. Most na Sołą z jedną jezdnią gotową, a pod torami szykują tunel 

Po otwarciu pierwszych odcinków S1 i DK44 budowa obwodnicy Oświęcimia wyraźnie przyspieszyła. Zobacz, co dzieje...

Obwodnica Oświęcimia nabiera tempa. Most na Sołą z jedną jezdnią gotową, a pod torami szykują tunel 
Obwodnica Oświęcimia nabiera tempa. Most na Sołą z jedną jezdnią gotową, a pod torami szykują tunel 
Po otwarciu pierwszych odcinków S1 i DK44 budowa obwodnicy Oświęcimia wyraźnie przyspieszyła. Zobacz, co dzieje się pod torami i nad Sołą! Południowy ring Oświęcimia nabiera rozpędu – mosty, tunele i 15 boisk pod ziemią! Po sierpniowym otwarciu ponad 10 km odcinka S1 Oświęcim–Brzeszcze oraz 4 km nowego fragmentu DK44 (tymczasowo dla pojazdów do 3,5 t), budowa tzw. południowego ringu Oświęcimia zdecydowanie przyspieszyła. To pierwszy powiew ulgi dla kierowców – ale też zapowiedź spektakularnego finału inwestycji. Nowy most nad Sołą już gotowy w jednym kierunku Jezdnia w stronę Krakowa jest już przejezdna – nowy most nad Sołą zagrał w ruchu drogowym. Druga nitka jest domykana segmentami, etap po etapie. To jedno z najbardziej widowiskowych miejsc całej inwestycji – inżynieryjny majstersztyk na tle krajobrazu. Przejazd pod torami zamiast wiaduktu – rzadkość w skali kraju Jeszcze ciekawiej jest w okolicach przecięcia nowej trasy z linią kolejową do Czechowic-Dziedzic – niedaleko Miejsca Pamięci Auschwitz-Birkenau. Zamiast klasycznego wiaduktu, powstaje tu unikatowy przejazd pod torami, by nie zaburzać historycznego krajobrazu. Nowa droga schodzi tu 10 metrów pod powierzchnię gruntu, a całość zabezpieczają wielokilometrowe mury oporowei przesłony chroniące przed wodami gruntowymi. Drogowcy przygotowali tu specjalne stanowisko o powierzchni 2,5 tys. m² – to jak 15 boisk do siatkówki. Na nim wypchną pod torami ogromny żelbetowy segment o wymiarach 23×39×9 m, który pomieści trzy jezdnie. Nowoczesna infrastruktura i układ 2×2 – projekt szyty na miarę regionu Technicznie cała obwodnica to droga klasy GP z dwoma pasami w każdą stronę (3,5 m szerokości każdy) i systemem turbinowych rond oraz węzłów, które połączą trasę z: ekspresową S1, DW933 (kierunek Chrzanów–Pszczyna), oraz DW948 (Jezioro Żywieckie–Oświęcim). To nie tylko wygodna alternatywa dla obecnego ruchu przez centrum miasta, ale też silny impuls rozwojowy dla całego regionu. Zobacz postęp prac z lotu ptaka Chcesz zobaczyć, jak wygląda inwestycja dziś? Sprawdź najnowszą galerię zdjęć z drona – „Zdjęcia z powietrza – wrzesień 2025”, przygotowaną przez wykonawcę. Te ujęcia naprawdę robią wrażenie i najlepiej oddają skalę tej imponującej budowy. Foto: GDDKiA
Źródło: Oświęcim Online

Oceń artykuł

/5 ( ocen)

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Pozostało: znaków

Pozostało: znaków

Przesuń suwak w prawo, aby odblokować

Przesuń w prawo → ✓ Odblokowane
Weryfikacja zakończona pomyślnie!

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!

Ładowanie komentarzy...